Hva er IGTV? "Vi ser for oss mobilvideo med en ny frittstående overflate som inneholder lengre videoer og enkel synlighet gjennom kanaler, alt i et vertikalt format som sitter oppreist i din håndflate." (Instagram)
Nedenfor gir jeg deg hvilke fordeler IGTV har. Ved å trykke på knappen LES MER kommer du videre i guiden som hjelder deg å komme i gang med IGTV.
Slå konkurransen!
Ettersom IGTV ikke flommer med innhold er det stor sjanse for at dine konkurrenter ikke bruker det. Få synlighet og et forsprang på konkurransen ved å være den første som engasjerer publikum med innhold på IGTV.
Optimaliser CTR
Utfordringen med å integrere linker på organisk Instagram innhold har lenge vært en plage for markedsførere. Med IGTV kan du enkelt legge til klikkbare linker i videobeskrivelsen.
Fengsl med lengre former for innhold
Lengre former for innhold åpner opp nye muligheter for dypere merkehistorier. Operasjonaliser dette ved å lage innhold som knytter deg til publikumet på et mer meningfylt nivå.
Sleng deg på den vertikale video trenden
I 2017 fikk Facebook-brukere bruke mer av vertikale vidoer enn den tradisjonelle 16:9 formatet. IGTV bruker bare vertikalt fullskjerm format (9:16). Dette har gitt markedsførere mulighet til å bruke en video-strategi som omfavner denne trenden.
Knytt kontakt med milleniumsgenerasjonen og generasjon Z
IGTV har blitt utviklet og designet for å appellere til et yngre publikum som prefererer sosiale medier fremfor lineær tv. IGTV gir altså markedsførere en mulighet til å engasjere seg med nettopp denne målgruppen.
Copyright © All Rights Reserved