I juni 2018 lanserte Instagram IGTV. Visjonen er at folk vil involvere seg mer og mer i lengre vertikale videoer fremfor lineær tv. Likevel er det få aktører som sprer innhold på denne plattformen via egen kanal. Det er gratis og tjenesten tilltater deg å laste opp video mellom 15 sekunder og 10 minutter eller 1 time for verifiserte kontoer. I tillegg er det relativt nytt så mange markedsførere (og privatpersoner) har mulighet til å være før konkurrentene sine. Men hva bør du tenke på før du setter i gang?
1 Last ned IGTV-appen
Denne vil du trenge for å lage video og dele video.
2 Opprett en kanal
Husk at det bare kan opprettes en kanal per Instagram-konto.
3 Film, rediger og last opp videoen din
Det er ikke mulig å filme i appen, du må laste opp opptak som er tidligere filmet med din telefon eller kamera.
4 Legg til et forsidebilde
Som standard blir den første rammen forsidebildet. Derimot kan du erstatte dette med en annen ramme eller med et opplastet bilde fra din enhet. Du har ikke mulighet til å endre dette når du først har publisert videoen.
5 Legg til tittel og beskrivelse
Sørg for å lage den kort og engasjerende. Maksimer synlighet og rekkevidde ved å inkludere en liste med hashtags i beskrivelsen.
6 Link til din story
Kryss promoter din video ved å linke den til din story. Når noen ser på din story kan de sveipe opp for å se på videoen som du linket til.
7 IGTV analyser
For å se på engasjement og beregninger for seerutvikling, trykk på ... knappen og deretter "View Insights".
Copyright © All Rights Reserved