Å lage innhold som både skal engasjere og vise til resultater kan være nokså krevende. Du skal finne på ideer, sette sammen tekster, ta bilder, tilpasse format, publisere og måle og evaluere underveis. Det må være en sammenheng mellom avsender, format innhold og budskap og mottaker. Fra idé til evaluering. Avklar mål og hensikt med innlegg og hold deg til den, tørr å teste ut nye funksjoner og tørr å vær personlig. Jeg har også utarbeidet eksempler på innholdsstrategi for sosiale medier.
Visuell identitet og merkevarebygging henger sammen. Begge handler om merkets profil, personlighet, design og så videre. Vi kan si at visuell identitet er design delen i merkevarebygging. I dette arbeidet ligger det kreative prosesser slik som konseptutvikling, visuell kommunikasjon og webdesign. Eksempelvis er webdesign viktig for at din webside skal fremstå som profesjonell og seriøs. Men hva er egentlig webdesign og grafisk design?
Er det ikke gøy når folk du ikke forventer husker noe du har fortalt tidligere. At du liker pai, men ikke pølser, har en hund, men har lyst på katt osv. Å huske noe ved enhver kunde du er i kontakt med kan gi deg en bedre forståelse for hvorfor hun kjøper produktet du selger. Mennesker endrer seg med årene, det henger sammen med livsløp. Merket ditt henger sammen med utviklingen i markedet. I Norge er iPhone og Facebook gode eksempler på at nye brukere kommer til uavhengig av produktet.
Copyright © All Rights Reserved