Jeg tror at hashtags kan være en nyttig måte å eksponere assosiasjoner som du ønsker å knytte merket ditt eller bedriften din til. Det er også anbefalt at bedrifter utvikler egne hashtags som de kan bruke sammen med etablerte, altså populære hashtags, som er relevant for ditt innhold og bransje så klart, i starten.
Hva mener jeg med populære hashtags? Jo, de som blir hyppig brukt og gjerne har større rekkevidde enn hashtags som blir sjeldnere brukt. Men det hjelper ikke å bare bruke hashtags hvis du ønsker at kontoen din skal vokse eller holde seg stabil, du må finne gode og relevante hashtags som passer til ditt merke og for hvert innlegg som du publiserer, slik at følgerne og potensielle følgere forstår koblingen. Dette er spesielt viktig i starten når vi skal etablere et merke.
Å bruke hashtags som en del av merkevarebygging og markedsføringsarbeidet er altså en strategi i seg selv. Det kan vi snakke om senere.
Du kan for eksempel se på listen som jeg har utarbeidet. Den inneholder hashtags som jeg har samlet og videre gruppert under temaer. Jeg starter med å introdusere TOPP 100 HASHTAGS på Instagram (juni 2019).
Listen er ikke komplett, men en fin start for deg som vil bruke hashtags i markedsføringen. Send meg gjerne forslag eller forespørsel om Google Sheets versjonen. Jeg gjør løpende oppdateringer på listen.
Copyright © All Rights Reserved